Framework do mini gier w Ionic i HTML5 Canvas

Mam chwilowy zastój w projektach i korzystając z tej okazji postanowiłem spróbować napisać jakąś prostą grę w Ionicu z użyciem HTML5 canvas i na bazie tych technologii stworzyć własny framework do pisania mini gierek i napisać jakieś gierki.

Przykład gry napisanej w Ionicu

Na początek zrobiłem gierkę w której zielona kulka sterowana akcelometrem musi unikać zderzenia z żółtą kulką. Każde zderzenie zabiera jedno życie, natomiast każda przeżyta sekunda dodaje jeden punkt. Dla utrudnienia kulka żółta powoli rośnie i przyspiesza.

W ten sposób stworzyłem sobie bazowy kod do pisania gierek i wziąłem się za kolejną. Tym razem będzie to gra wyścigowa. Na ten moment wygląda ona tak:

Samochód przesuwa się na boki przy pomocy przycisków ze strzałkami, a tło przesuwa się wertykalnie, dając wrażenie, że samochód jedzie do przodu. Jak na razie niewiele, ale zamierzam to rozwijać, więc jeśli nie chcesz przegapić tego jak powstaje nowa super gra wyścigowa, zapisz się do newslettera 😉

EDIT 1
Dodałem również inne samochody, które poruszają się same. Później będziemy się z nimi zderzać 🙂 Przy okazji usprawniłem nieco sterowanie naszym samochodem

EDIT2

Poprawiłem nieco UI, dodałem liczenie punktów, dźwięki oraz wibracje przy zderzeniu z innym autem. Dodałem też koniec gry, kiedy nastąpi zderzenie.

 

Edit 3

Udostępniłem grę w wersji na Androida w Google Play Store

Udostępnij

Skomentuj