Izometryczny widok w c++

Jeśli czytaliście moje wcześniejsze posty, wiecie już że co jakiś czas biorę pod lupę różne narzędzia programistyczne do tworzenia gier – biblioteki, frameworki, „silniki”. W ostatnich dniach chodziło mi po głowie przypomnienie sobie dwóch rzeczy – pierwsza z nich to techniki tworzenia gier z widokiem izometrycznym, druga to język c++, którego ostatnio mało używałem, a którego fanem jestem właściwie od początku mojej przygody z programowaniem. Utworzyłem zatem nowy projekt w języku c++ i dołączyłem do niego bibliotekę SDL, która daje duże możliwości w zakresie wyświetlania rzeczy na ekranie. Po stosunkowo niedługim czasie przebijania się przez uroki języka c++ (wskaźniki, zwalnianie pamięci) oraz zakamarków matematyki (przeliczanie współrzędnych 2D -> ISO) wygenerowałem pierwszy izometryczny świat, narazie nieco płaski i niezbyt interesujący, ale stanowić to będzie doskonałą podstawę do dalszych eksperymentów.

Aktualizacja nr. 1

Popełniłem kilka modyfikacji i na mapie pojawiły się drzewa, rozmieszczone losowo przy uruchomieniu gry lub za pomocą klawisza.

Jeśli chcesz, żebym podzielił się kodem, pisz w komentarzu!

Aktualizacja nr. 2

Usunąłem na razie drzewa i dodałem pierwszą postać, z animacjami i sterowaniem. Wygląda to tak:

Skomentuj